27 Μαρ 2012

Σχολική Γιορτή για την 25η Μαρτίου.


Την Παρασκευή 23 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η σχολική εκδήλωση για την 25η Μαρτίου. Τη διοργάνωση της εκδήλωσης είχαν αναλάβει τα τμήματα Γ΄1, Γ΄2, Δ΄1 και Δ΄2. Υπεύθυνος για τα σκηνικά ήταν ο καθηγητής εικαστικών κ Πηλιχός Ευστάθιος. Κοντά μας ήταν και ο Σχολικός Σύμβουλος της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δρ Μητάκος Δημήτριος.

Το πρόγραμμα της σχολικής εορτής είχε ως εξής:


Ο Σχολικός Σύμβουλος κ.Μητάκος Δημήτριος, η Δ/ντρια κ.Καρλατήρα Διονυσία,το διδακτικό προσωπικό,γονείς και  μαθητές  κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης:









Κάποιες από τις εργασίες των μαθητών μας:

Μιλτιάδης Κόνιαρης, ΣΤ΄1


Εργασία των μαθητών της Ε΄1

Εργασία των μαθητών της Ε΄1

22 Μαρ 2012

Επίσκεψη του Σχολικού Συμβούλου της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Νομού Ευβοίας

Την Τρίτη 20 Μαρτίου επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Σχολικός Σύμβουλος της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας του Νομού Ευβοίας Δρ Μητάκος Δημήτριος. Ενημερώθηκε από τη Δ/ντρια και το διδακτικό προσωπικό για την οργάνωση και τη λειτουργία του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του αγγίχτηκαν κυρίως θέματα που αφορούσαν τα προγράμματα σπουδών, τα προγράμματα καινοτόμων δράσεων και φιλαναγνωσίας που βρίσκονται σε εξέλιξη, θέματα διδακτικής και παιδαγωγικής φύσεως και γενικότερα θέματα που αφορούσαν την πρόοδο των μαθητών και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών .
Ο κ. Σχολικός Σύμβουλος αφουγκράστηκε τον παλμό της σχολικής μας ζωής, επισκέφθηκε μία μία τις τάξεις κατά την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ασκώντας το ρόλο του επιστημονικού και παιδαγωγικού καθοδηγητή.



Την έκπληξη της υποδοχής, του την επιφύλαξαν μαθητές της Α΄ τάξης όταν τον καλωσόρισαν:

Αλλά και οι μαθητές της Γ’ και Δ΄ τάξης δεν πήγαν πίσω, φιλόξενοι κι αυτοί, προσκάλεσαν τον κ. Σχολικό Σύμβουλο στην σχολική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου.

14 Μαρ 2012

Πόστερ με ανακυκλώσιμα υλικά

Με αφόρμηση την εργασία 2 της 10ης ενότητας: «Μαθαίνουμε να φτιάχνουμε αφίσες» (σελίδα 60 του τετραδίου εργασιών του μαθήματος της Γλώσσας) και τη διαθεματική προσέγγιση της ανακύκλωσης, οι μαθητές του Β2 τμήματος δημιούργησαν πόστερ με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών.
Οι μικροί μαθητές εργάστηκαν σε τέσσερις ομάδες των 4 έως 6 μαθητών.
Με καμβά χάρτινες σακούλες μεγέθους Α3 κατασκεύασαν πόστερ χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά που έφεραν από το σπίτι τους (π.χ. χαρτοσακούλες, πλαστικά πιάτα, κορδέλες, κουμπιά κ.τ.λ.).
Η θεματολογία των πόστερ επιλέχτηκε από τις ίδιες τις ομάδες των μικρών μαθητών.



Τα θέματα από τα οποία εμπνεύστηκαν οι μαθητές ήταν:
α) Διαφήμιση της θεατρικής παράστασης «Τα ρούχα του Βασιλιά».

β) Αποκριάτικος χορός σχολείου.

γ) Καλοκαιρινή γιορτή σχολείου.

δ) Αθλητικές επιδείξεις σχολείου.

Συνολικά εργάστηκαν 21 μαθητές και μαθήτριες με εμψυχώτρια τη δασκάλα της τάξης, κα Πριμηκύριου Ευαγγελία.
Η συνολική διάρκεια του πρότζεκτ ήταν 2 διδακτικές ώρες.

13 Μαρ 2012

Νέα από το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι

Τα νέα μας από το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι των απογευματινών μαθημάτων που πραγματοποιούνται υπό την ευθύνη της ζωγράφου κας Βούλας Παναγιώτου, σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

1. Οι μαθητές ζωγραφίζουν το διάστημα:

Πέτρος Γκορτσίλας, Ε1

Κατερίνα Κότσαρη, Ε1

Βασίλης Λογοθέτης, Ε1

Ελένη Παππά, Δ1

Κατερίνα Χελάλ, Δ2

Και οι μαθητές μας ρομπότ!!!
Αυτοσχέδιες στολές ρομπότ με ανακυκλώσιμα υλικά

2. Οι μαθητές ζωγραφίζουν την Γκερνίκα του Πικάσο
μετά από συζήτηση και σχολιασμό του μυθικού πίνακα που μετατράπηκε σε σύμβολο των δεινών του πολέμου και που σύμφωνα με τα λόγια του Πικάσο εξέφραζε «το μίσος του για τη στρατιωτική τάξη που βύθισε την Ισπανία σε ωκεανό πόνου και θανάτου», κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου, όταν ισοπεδώθηκε η Γκερνίκα μια μικρή και ανυπεράσπιστη πόλη από τους βομβαρδισμούς.

Οι μικροί καλλιτέχνες την ώρα της δημιουργίας:



Το τελικό έργο:

10 Μαρ 2012

H δημιουργικότητα απαιτεί χρόνο


Μετάφραση:
Οι πελάτες μας θέλουν να κάνουμε περισσότερη δουλειά σε λιγότερο χρόνο.
Πώς μπορούμε να τους κάνουμε να καταλάβουν ότι για νέες, αποτελεσματικές ιδέες χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο;
Τους στείλαμε αυτή την ταινία να τους δείξουμε πώς λειτουργεί η δημιουργικότητα.
Για να εξετάσουμε τη σχέση μεταξύ δημιουργικότητας και χρόνου βρήκαμε τους πιο ταλαντούχους ανθρώπους του κόσμου.
Τους ζητήσαμε να συμπληρώσουν αυτό το σχέδιο (ένα ρολόι) σε μόλις 10 δευτερόλεπτα.
Ο περιορισμένος χρόνος ήταν αρκετός μόνο για την πρώτη ιδέα.
Αλλά τι θα συμβεί εάν τους δώσουμε 10 λεπτά για την ίδια εργασία;
Ως αποτέλεσμα βρήκαμε ότι:
Η δημιουργικότητα δεν εμπνέεται από την πίεση του χρόνου, αλλά από την ελευθερία, τη διάθεση για παιχνίδι και τη διασκέδαση.

9 Μαρ 2012

Η κυρα-Σαρακοστή

Η κυρα-Σαρακοστή είναι ένα έθιμο που συναντάται σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας. Ξεκίνησε από την ανάγκη των ανθρώπων να φτιάξουν ένα μετρητάρι, για να μετρούν τις μέρες, δηλαδή ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο για να υπολογίζουν τις ημέρες από την Καθαρή Δευτέρα ως το Πάσχα, γιατί τότε δεν υπήρχαν ημερολόγια. Η κυρα-Σαρακοστή παριστάνεται σα μια γυναίκα με εφτά πόδια, που συμβολίζουν τις εφτά εβδομάδες της Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο κόβουμε κι ένα ποδαράκι. Το τελευταίο πόδι το κόβουμε το Μεγάλο Σάββατο. Η κυρα-Σαρακοστή δεν έχει στόμα ούτε μύτη, γιατί νηστεύει και δεν πρέπει να τρώει ούτε να μυρίζει τις μυρουδιές και τα χέρια της είναι σταυρωμένα για τις προσευχές. Σε αρκετές περιοχές σχεδίαζαν μια χάρτινη ζωγραφιά, σε άλλες περιοχές δεν ήταν κατασκευασμένη από χαρτί αλλά από ζυμάρι, αλλού ήταν φτιαγμένη από πανί γεμισμένο από πούπουλα κτλ.
Να πώς σχεδίασαν οι μαθητές της Α΄και της Β΄τάξης του Σχολείου μας την κυρα- Σαρακοστή:

7 Μαρ 2012

Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου.


Με αφορμή την καθιέρωση της 6ης Μαρτίου ως Πανελλήνιας Ημέρας Κατά της Ενδοσχολικής Βίας, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο σχολείο μας, την προετοιμασία της οποίας ανέλαβαν οι δάσκαλοι και οι μαθητές των τμημάτων Ε1, Ε2, ΣΤ1 και ΣΤ2 με δημιουργία ημερολογίου, αφίσας, κολλάζ, προβολή ολιγόλεπτων ταινιών, παρουσίαση πρωτότυπων θεατρικών, μουσικών και χορευτικών δρώμενων που αφορούσαν διάφορες μορφές ενδοσχολικής βίας: σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, κοινωνικής.

Οι ηθοποιοί-μαθητές μέσα από τους ρόλους που υποδύονταν αλλά και οι μαθητές ως θεατές μέσω της ενσυναίσθησης βίωσαν τις επιπτώσεις αυτού του φαινομένου.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης με αφορμή τις παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκε γόνιμος και ουσιαστικός διάλογος με τη συμμετοχή ακόμη και των μαθητών των μικρότερων τάξεων, το συντονισμό του οποίου είχε η Δ/ντρια του Σχολείου η οποία στο τέλος έκανε επίκληση στους μαθητές να ανοίγουν καθημερινά ένα διάλογο με τον εαυτό τους για όσα έπραξαν κατά τη διάρκεια της μέρας, κάνοντας την αυτοκριτική τους και ακούγοντας την "εσωτερική φωνούλα" της συνείδησής τους.