29 Φεβ 2012

Δράσεις στην ώρα της Φιλαναγνωσίας

Στα πλαίσια των δράσεων για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας οι μαθητές της Ε2 σταχυολόγησαν στοιχεία των βιβλίων που διάβασαν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας – όπως περίληψη βιβλίου, βιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα, αγαπημένο μέρος του βιβλίου που διάβασαν κ.α. – και στο τέλος βαθμολόγησαν/αξιολόγησαν το βιβλίο.

Η διαδικασία έχει ως εξής:
1. Δημιουργούμε μέσα στην τάξη μια εικονική βιβλιοθήκη, όπου τα παιδιά διαβάζουν το βιβλίο που έχουν δανειστεί από τη βιβλιοθήκη του σχολείου. Μέσα σε αυτό το αναγνωστήριο-τάξη τα παιδιά μπαίνουν στο κλίμα της βιβλιοθήκης. Προσπαθούν να διατηρήσουν ένα ήρεμο περιβάλλον – ησυχία – όπως απαιτείται σε κάθε βιβλιοθήκη και κάθε παιδί διαβάζει το δικό του βιβλίο.

2. Στη συνέχεια, αφού διαβάσουν το βιβλίο, ετοιμάζουν το “σάντουϊτς” του βιβλίου. Συγκεντρώνουν δηλαδή στοιχεία όπως περίληψη του βιβλίου, λίγα λόγια για το συγγραφέα, τι τους άρεσε περισσότερο και τέλος βαθμολογούν το βιβλίο.








3. Τέλος κάθε παιδί παρουσιάζει μέσα στην τάξη το βιβλίο που διάβασε.

Κανόνες λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας